Recenze knihy: BZRK

15. září 2013 v 13:37 | Lucka |  Recenze
Anotace: Nano. Svět uvnitř lidského těla, svět v mase, svět mezi nervovými zakončeními. A v něm se odehrává bitva mezi těmi, kdo chtějí ovládnout lidskou mysl, a těmi, kdo jim v tom chtějí zabránit. Mezi nimi jsou i Noah a Sadie, jejichž blízké zničil boj o moc, který vedou bratři Armstrongovi, podivná Dvojčata, která touží ovládnout svět a vytvořit utopickou společnost bez konfliktů a válek, bez hladu a strádání. Jenže jak vést válku v nanosvětě, kde stačí šikovně "předrátovat" pár nervových spojení a z člověka je rázem jen loutka? Strhující thriller, který balancuje na tenké hranici mezi realitou a šílenstvím.

Přečíst si BZRK byl takový můj malý sen, který se ze začátku zdál dost nesplnitelný, protože jsem ho nikde nemohla sehnat. No, nakonec se povedlo a já se konečně mohla vrhnout na čtení jedné z nejúžasnějších knih, co jsem snad kdy četla :)

O čem tedy kniha je?
Abych to nějak zkrátila - příběh vypráví především o Sadie a Noahovi, které dohromady svede jakýsi tajný spolek, který výrazně ovlivnil jejich životy a navždy je zamotal do války, která se odehrává po lidskou kůží pomocí malých pavoučků a brouků - v nanu. Kromě Sadie a Noaha se v příběhu objevuje velké množství dalších postav z obou stran a to od těch nejdůležitějších až po ty, které mají téměř nedůležité role.
Kdybych chtěla shrnout děj celé knihy, asi bychom tu byli ještě do zítřka - kniha je plná zvratů, změn situací, všechnu se rozvíjí, zvětšuje a zase zmenšuje, střídají se pohledy na věc.

Michael Grant si při psaní rozhodně nebral servítky, přesto ale dokázal popsat brutální, fyzicky i psychicky náročné situace naprosto s lehkostí, vložil do nich lásku, přátelství, víru a naději.
Dokázal čtenáři nabídnout pohled všech důležitějších postav a tak vás téměř vezme šanci si hrdiny zaškatulkovat jako "dobré" a "špatné". Nebudete vědět, komu vlastně víc fandíte a po každé válce budete litovat poražené a zároveň se radovat s vítězi a prostě se nebudete moct rozhodnout, na čí straně vlastně chcete stát.

BZRK můžu a také budu všude jen a jen doporučovat a neznám přílieš slov, která by dokázala vyjádřit, jak skvělá kniha to je! :) Zkrátka si ji musíte přečíst a sami si na ni udělat obrázek, ale nedokážu si předtavit někoho, komu by se mohla nelíbít - snad jen pokud hledáte knihu, u které nebudete muset příliš přemýšlet a bude mít přesladký konec, tak moc nepochodíte.

10/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.