RECENZE: Alchymie věčnosti

16. července 2013 v 13:28 | Lucka |  Recenze
Alchymie Věčnosti
Avery Williamsová

"Serafina už zažila leccos. Na zemi strávila celých šest set let. Věčný život a bohatství mají ovšem vysokou cenu - životy nevinných lidí. Její přítel Cyrus před stoletími objevil alchymistickou metodu, která umožňuje duším střídat těla. A Serafina teď už není schopna nést vinu za to, co provádí… Rozhodne se Cyruse opustit, utéct od něj a zemřít. Do cesty se jí však připlete šestnáctiletá Kailey a Sera je zničehonic v životě dívky, o které nic neví, a musí předstírat pravý opak. A její touha zemřít je najednou mnohem menší…"

Abych to řekla na rovinu, ani nevím, jak jsem na Alchymii věčnosti narazila a co mě vedlo k tomu, si ji přečíst, protože ještě před dvěma dny jsem o téhle knížce neměla ani tušení :) Po jejím přečtení ale nestačím zírat, co všechno se vlezlo na těch 180 stránek a jak úžasný příběh mi málem unikl!

Kniha je vyprávěna z pohledu Serafiny, která už šest set let žije po boku Cyruse, kteý jí umožnil věčný život díky střídání lidských těl. Sera se ale rozhodne, že už nechce zabíjet a uprchne, aby mohla skončit se svým neuvěřitelně dlouhým životem. Díky neuvěřitelným okolnostem se však dostává do těla šestnáctileté Kailey a musí žít společně s její rodinou a přáteli. Sera postupně poznává dívčin život, oblíbí si její rodinu i přátele a najednou si nepřeje nic jiného, než moct ještě chvíli žít v kůži téhle holky, která měla milující rodinu, o kterou Sera už před několika stoletími přišla, skvělé a opravdové přátele a milujícího kluka. Dokáže však Sera uprchnout Cyrusovi a dokončit to, co začala?
Pokud jsem si nějakou postavu v téhle knize oblíbila, tak to byla určitě i samotná Serafina :) zaujala mě její touha po spravedlnosti, odvaha, ale i naivita, která jí dodala jakési zvláštní kouzlo. Způsob, kterým přemýšlela o mrtvé Kailey a snažila se téhle komplikované šestnáctce přijít na kloub byl krásný a snad až dojemný :)
Skvělý byl i vychytralý Cyrus, který příběhu dodal na dramatičnosti a napětí :)
Další postavou, která mě velmi zaujala, byl Noah - chlapec, do kterého se Sera zamiluje. Když jsem dočetla těch pár posledních řádků knihy, nemohla jsem uvěřit tomu, jak Noah dopadl... ale nebudu spoilerovat, že? :)

Celkově se mi líbil nápad, děj, postavy i způsob, jakým je kniha psaná. Ze začátku jsem myslela, že jí nepřijdu na chuť, ale nakonec jsem si zamilovala Seru, Kailey i její rodinu a napnutě čekala, jak to celé vlastně dopadne. Bylo mi trochu líto, že některé věci nejsou více rozvedené, protože by mi vůbec nevadilo, kdyby byla knížka obsáhlejší. Jinak snad ani nemám co vytknout :)

8/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa